Консультативний центр | Сторінка вчителя-логопеда | Дислексик у класі. Що робити вчителю?
Дислексик у класі. Що робити вчителю?

Дислексик у класі. Що робити вчителю?

Згідно статистики, в кожному класі може бути 1-2 дитини з дислексією і не завжди вчитель знає, що таке дислексія, її прояви та які методи можна застосовувати для навчання таких дітей. Отже, що може зробити вчитель зі свого боку (враховуючи реалії української школи), щоб допомогти дитині опанувати читання та письмо? Насамперед, потрібно пам’ятати, що найкраща ситуація, в якій дитина зможе подолати свої проблеми з навчанням без тривоги та стресу заключається в узгодженій роботі трьох складових: учень-вчитель-батьки. - Вчителю потрібно тісно співпрацювати з батьками і прислухатися до їх порад, адже саме батьки найкраще знають свою дитину. - Не потрібно просити дитину читати вголос при всьому класі. - Під час контрольних робіт дозволяти дитині усні відповіді замість письмових або навпаки – письмові замість усних. В мене особисто був випадок, коли дівчинка з дислексією не могла відповідати усно, я запропонувала їй кілька варіантів контролю знань, вона вибрала письмовий варіант, але це може підійти для старшої школи, в початковій школі потрібно поексперементувати і обов’язково знайдеться варіант, якій найбільше підійде дитині. - Давати більше часу на виконання контрольних робіт. - Створювати «ситуації успіху» для дитини. Таким чином дитина мотивується до навчання. Якщо постійно ставити дитині низькі оцінки, вона просто «махне рукою» на навчання, зневіриться у своїх силах. - Критерії оцінювання. Немає спеціально розроблених критеріїв оцінювання для дітей з особливими потребами в навчанні, тоді яким чином оцінювати дітей з дислексією? Розглянемо ситуацію дитини з дисграфією. При написанні диктанту дитина робить в ньому 21 помилку (згідно критеріїв оцінювання це 1 бал за 12-ти бальною шкалою!), дитина багато займається, проходить курс корекції протягом 8 місяців, тяжко працює, після цього пише диктант в якому вже 11 помилок і згідно критеріїв оцінювання це 3 бали. З точки зору вчителя прогресу майже ніякого, тому що дитина все ще знаходиться на початковому рівні, АЛЕ для дитини це істотний прогрес, вона майже на 50% зменшила кількість помилок, завдяки наполегливій праці! При оцінюванні дітей з дислексією порівнюйте її досягнення нинішні з досягненнями минулими і пам’ятайте про «ситуацію успіху». - Дуже часто дислексія у дітей йде у комплексі із Синдромом дефіциту уваги, тому не треба садити таку дитину на останню парту. І, наостанок, пам’ятайте, що у дитини труднощі з навчанням не тому, що вона лінується чи має недостатній рівень інтелекту, а тому що вона НЕ МОЖЕ вчитися традиційними методами навчання і потребує Вашої додаткової уваги

Переглядів: 30
Дата публікації: 10:29 08.09.2020
Директор

Кадун Алла Юріївна

Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук